top of page
חיפוש
  • מוריס-דוד בר יוסף

2022 - מה שהיה הוא שיהיה...

הנבואה ניתנה כידוע לשוטים וכך גם חוזי-העתיד למיניהם, אבל במקרה הזה לא צריך להזדקק לנבואות ואפילו לא להיות 'מומחים' למדעי-המדינה כדי לצייר את קווי-המתאר של השנה האזרחית הקרובה 2022. צריך רק לבחון במבט כללי את מה שקרה בארץ ובעולם במהלך שנת 2021 כדי להבין כי מה שהיה הוא אשר יהיה גם בעתיד הקרוב, כי בעצם שום דבר עקרוני ומהותי לא השתנה ורק חלק מהשחקנים התחלף...

שנת 2022 טומנת בחובה המשך לתופעות ותהליכים שכבר הבשילו אשתקד, כך שאין הרבה סיכויים לדרמות ולהפתעות שטרם ידענו ובמידה רבה מדובר בשנה אזרחית חדשה הנשלטת על-ידי 'העתק והדבק', למעט אולי חריגים בשוליים.

אם לחלק את הצפוי לנו בשנת 2022 בין ישראל לבין העולם הגדול, מצטיירת התמונה הבאה:


שנת 2022 בעולם


* העולם כולו ימשיך להתמודד עם נגיף הקורונה על זניו השונים ומספר המתים מהנגיף יגיע לשיאים חדשים במהלך השנה האזרחית הקרובה.


* הכלכלה העולמית ובכלל זה הבנקים, הבורסות והמסחר הבינלאומי, ימשיכו לשלם ביוקר על רקע נגיף הקורונה, מה שיגרום להמשך עליית המחירים, האינפלציה וההתייקרויות במשקי העולם.


* ימשיך המחסור העולמי באספקת חומרי-גלם בכל הענפים, דבר שיגביר את ההתייקרויות בשוקי-העולם ויאט עוד יותר את שרשרות האספקה.


* ענף התעופה יחד עם התיירות העולמית, ימשיכו לספוג הפסדים ומהלומות כתוצאה מנגיף הקורונה והשנה הבאה לא מבשרת טובות גם בתחום זה.


* מגמת העבודה מהבית תמשיך להתרחב וצפוי המשך השינוי בהרגלי-העבודה במרבית התחומים.


* סביר להניח כי יושג סוג של הסכם-ביניים בין איראן לבין ארה"ב ואירופה, בכל הקשור להתקדמות המואצת של טהרן להשגת פצצת-אטום, מה שיותיר את ישראל בודדה במאבק נגד איראן, אבל ממשלת בנט-לפיד לא תצא בשנת 2022 למבצע צבאי נגד איראן משום שהבית-הלבן לא יאפשר זאת.


* המתח המתמיד בין סונים לשיעים באזור, ימשיך להתנהל 'על אש קטנה' ולא מן הנמנע שפה ושם יהיו גם התפרצויות מבוקרות בין הכוחות הללו.


* הסכנה הנשקפת על מעמדו של מלך ירדן, עלולה להגיע לשיא ואולי אפילו בהתנקשות בחייו.


* התחממות כדור-הארץ תימשך ולכן צפויים אסונות טבע נרחבים בעולם ובהן שיטפונות ושרפות-ענק.


* יחסי סין-ארה"ב ימשיכו להיות מתוחים, בעיקר על רקע מאבקי כוח כלכליים כאשר האמריקנים ימשיכו למצוא עצמם בעמדת נחיתות מול הענק הסיני, שכובש את העולם כולו מבלי לירות אף לא ירייה אחת.


*יתכן מאוד שבשנה הבאה יגיע לקיצו שלטון-היחיד של שליט צפון-קוריאה, אבל אין מה לדאוג כי מחליפיו יגיעו מתוך המשפחה ולכן לא צפוי במדינה הזאת שינוי של ממש.


* מעמדו של אבו-מאזן ימשיך להתערער, נוכח התגברות כוח החמאס בגדה-המערבית וגם אם ישרוד על כנו עוד שנה (?) תיפול הרשות הפלשתינית לידי החמאס.


* הפערים בין אירופה העשירה לבין הארצות הבלתי מפותחות, ימשיכו לגדול גם בשנת 2022, במיוחד נוכח מגיפת הקורונה ובמדינות שונות ביבשת אפריקה, עלול להיות גם רעב-המוני ומחסור חמור במזון.


* לא בטוח שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישרוד עוד שנה בבית-הלבן, מה שאולי יחזיר את דונלד טראמפ לזירה הפוליטית או יכתיר את סגנית הנשיא קמיליה האריס לאשה הראשונה בבית-הלבן כנשיאה.


* הבינה-המלאכותית תמשיך להתפתח בקצב מואץ ותיכנס בהדרגה (מהירה) לתחומי חיים חדשים ולא מוכרים.


* דרום-אמריקה תמשיך להתנהל לעבר שינויים פוליטיים, בעיקר בצ'ילה, וונצואלה ואולי גם בברזיל, מה שמבטיח אי-שקט ביבשת הזאת לעוד שנים.


* שליט רוסיה פוטין, ימשיך 'לעשות שרירים' מול העולם המערבי ובעיקר בזירה של אוקרייינה, עד כדי יצירת מתח צבאי מול נאט"ו , אך לא נראה כי יכנס עמה לעימות צבאי.


* הלאומנות באירופה תמשיך להתחזק ולא מן הנמנע כי סכנה צפויה דווקא על המשך משטרו של מקרון בצרפת, במקביל להמשך סגירת הגבולות בפני פליטים, שתי מגמות שימשיכו להתרחש גם בשנה הבאה.


* המצב ' בשכונה שלנו' יימשך כפי שהיה, כאשר לבנון תאבק על המשך קיומה למרות שהחיזבאללה לא הולך לשום מקום ואילו המצב בסוריה, ימשיך להיות כפי שהיה בחסות גוברת והולכת של איראן והפצצות של חיל-האוויר הישראלי, בעוד סעודיה מנסה להתקרב לטהרן נוכח 'הנפקדות' של ארה"ב במזרח-התיכון ובאפגניסטן, שם ימשיך 'הטליבן' לשלוט במדינה.


* פיגועי-תופת מבית-היוצר של האסלאם הקיצוני ימשיכו להתרחש באירופה גם בשנה הבאה משום שחרף מיגור 'אלקעידה', הרעיון של 'גיהאד מוסלמי ימשיך להניע את מכונת הפיגועים.


ומה בישראל בשנת 2022


* סביר להניח שממשלת בנט-לפיד תמשיך לכהן גם בשנה האזרחית הבאה, הודות לתשלום היקר שתשלם למנסור עבאס ורע"מ ונוכח העובדה לפיה לכל חבריה יש יותר מה להפסיד אם תתפרק.


* ישראל תמשיך להתמודד עם נגיף הקורונה ותסבול מהנחיות סותרות ומבולבלות ואולי אפילו 'סגרים' מבלי לכנות אותם בשמם.


* גם בארץ ימשיך השינוי בהרגלי העבודה ויותר אנשים יעבדו גם בשנה הבאה מהבית, כמו גם מספר התלמידים שילמדו 'מרחוק'.


* האוצר ימשיך להתנגד לתשלום פיצויים לנפגעי הקורונה וגזירותיו, מה שיגרום להפגנות ומחאות המוניות.


* יוקר המחיה בארץ ימשיך לגדול ולצמוח וכך גם מחירי הנדל"ן.


*אחרי פרישת דרעי וליצמן מהכנסת, יגיע אולי תורו של משה גפני ואז תיכנס מנהיגות חרדית צעירה יותר וחדשה, אבל גם היא תישאר נאמנה לעקרונותיה ולא צפוי משם שום שינוי פוליטי-חברתי משמעותי.


*משפטי נתניהו יימשכו ולא נראה כרגע כי הוא נכון לשום 'עסקת טיעון', אלא ימתין לסיום ההליכים המשפטיים נגדו, שלא יסתיימו ממילא עד סוף השנה הבאה.


* ישראל תמשיך להתמודד עם פיגועים מהשטחים ובעיקר בירושלים ואזור חברון וזאת משום שהחמאס ימשיך לנסות להבעיר את השטח הזה במקום להסתכן ברצועת עזה.


* יכול להיות שהשקט היחסי מעזה יימשך גם בשנה הבאה, משום שהחמאס מבין כי עלול להפסיד מאמצי שיקום מצריים ברצועה וכי עדיף לו להכשיר באמצעות פיגועים, הסתה והתססה, את השטחים לקראת שלטונו העתידי עם הסתלקותו של אבו-מאזן.


* לא נראה כי צפויה 'הצרחה' בין בני גנץ לנתניהו ולכן גדול הסיכוי שיאיר לפיד יממש את חלומו להיכנס למעון ראש-הממשלה ברחוב בלפור.


*לפחות על פניו לא נראה סיכוי ממשי לבחירות בשנה האזרחית הבאה ולכן צפוי סטטוס-קוו בזירה הפוליטית, למרות ההתגוששות הנמשכת בה בין הצדדים.


* מחירי החשמל ימשיכו לעלות כמובטח וזאת בגין תירוצים על עליה במחירי הפחם בו משתמשת ישראל ב-23% ליצירת מקורות אנרגיה, חרף משאבי הגז-הטבעי. במקביל ימשיכו גם מחירי המזון להגיע לשיאים חדשים.


* הפערים בין השכבות החלשות לבין העשירונים העליונים, ימשיך לגדול וכך גם בין התלמידים בבתי-הספר.


* מצב הפקקים ימשיך להחמיר, לפחות עד שנת 2025 ויגיע כבר בשנה הבאה לשיא חדש.


* הרציחות במגזר הערבי ימשיכו לגבות קרבנות, חרף מאמצי המשטרה להשתלט על הזירה המדממת הזאת.


* מרבית התקשורת הישראלית תמשיך גם בשנה הבאה להיות בעלת אג'נדה שמאלנית מוטה.


* בית-המשפט העליון ימשיך 'לנהל את המדינה', להתערב בתחומים שאינם כלל בסמכותו ולאכוף דעתו על הזרוע המחוקקת של המדינה, בלי שום קשר לזהות השופטים החדשים שיכנסו בשנה הבאה לתפקידם.


* תימשך גם בשנה הבאה התופעה של חשיפת עבירות-מין על-ידי 'מפורסמים' למיניהם, שנים לאחר שהתרחשו כביכול וזאת על רקע החשיפות שכבר נתגלו אשתקד.


* אנחנו מהמרים כאן שאם יסתיים המשפט החוזר של רומן זדורוב בשנה הבאה, הוא ישוחרר מכלאו 'מחמת הספק' והרוצח האמתי ימשיך להלך חופשי...



הנבואה ניתנה כאמור לשוטים אבל כל הדברים שהבאנו כאן אינם מבוססים על תחזיות נבואיות אלא על ניתוח תהליכים שהחלו בשנים האחרונות ועתידים להבשיל כבר בשנה הבאה ועל כך כבר אמרנו כי בשנת 2022 יהיה מה שכבר היה...

כל המסילות משנת 2021 מובילות לשנת 2022 ולכן מה שהיה הוא שיהיה...

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page